Bent Nielsen afgik ved døden mandag den 1. august 2016 efter et kort sygdomsforløb. Alt foregik fredeligt, da Bent fik lov at komme hjem i vante omgivelser med alle sine kære omkring sig.

Begravelsen finder sted fredag den 5. august kl. 13 fra Christianskirken i Lyngby.

Bent var et meget vellidt medlem af Wendelboes Veteraner. Han mødte op til vores sammenkomster med godt humør - interesseret i vores forskellige oplevelser og med stor viden om tidligere tiders kommunikation.

Han voksede op i Mern, hvor interessen for radio blev vakt. Gik på Rungsted Statsskole, hvor han byggede sit amatørgrej op. Tog certifikat fra Wendelboes radioskole og brugte det nogen tid til han gik i gang med at læse til ingeniør. Livet igennem var han en ivrig radioamatør.

Æret være Bent Nielsens minde.